Waarom wil jij weten wat jouw impact is?
Simpel; jouw klanten willen dat ook.
Organisaties maken impact. Die impact kan klein en groot zijn, positief en negatief. Hoe jij bijdraagt aan de toekomst wordt met de dag belangrijker. De voorlopers plukken daar de vruchten van. Doe jij mee?
Door eerlijk te zijn over de impact die je maakt en een ambitie te formuleren over hoe je die impact positief kan beïnvloeden, raak je een snaar bij al je (potentiële) klanten. Wij kunnen je helpen om jouw impact in kaart te brengen, jouw strategie daarin wetenschappelijk te onderbouwen en jouw doelgroep te laten zien dat je een koploper bent.
Breed erkend door de SDG’s
Wij koppelen jouw doelstellingen aan de internationaal erkende Sustainable Development Goals van de VN. Vervolgens verwerken wij de strategie die jouw organisatie nu al heeft in een Theory of Change, die laat zien met welke stappen jouw organisatie haar impact op de bepaalde SDG’s positief kan beïnvloeden. Deze theorie wordt beoordeeld door de wetenschappers van Alexander Impact. Zo maken we geen statements die niet waargemaakt kunnen worden en voorkomen we “greenwashing”.
Jouw klanten weten waar je staat
In een wereld waarin concurrentie de klok slaat, loopt jouw organisatie straks voorop in wat belangrijk is. Jouw klanten weten direct wat de impact is als ze klant bij jou worden in plaats van bij de buurman. Jouw personeel kan met trots aan vrienden en familie vertellen hoe zij bijdragen aan de SDG’s. En het mooiste is misschien nog wel; wij ontzorgen jou in dit hele traject.
Zet je de stap en mogen wij jou vrijblijvend uitleggen hoe we je kunnen helpen en waarom dat belangrijk is? Neem dan contact op!
Eerst een voorbeeld zien? Check hier onze eigen impact.